Graafisia elementtejä, kaksi kolmiota.
Graafisia elementtejä, kaksi kolmiota.
Esimerkki virtuaalitapahtumasta.

VIRTUAALITAPAHTUMA

Viimeaikainen tapahtuma-alan murros on kiihdyttänyt jo tuloillaan ollutta digiloikkaa virtuaalisiin tapaamisiin sekä tapahtumiin. Virtuaalitapahtumat ovat uudenlainen mahdollisuus saavuttaa laajoja yleisöjä sekä tehostaa interaktiivisuutta ja vuorovaikutusta välimatkoista huolimatta.

Virtuaalitapahtuma mahdollistaa erillisten etäpisteiden yhdistämisen varsinaiseen päätapahtumaan, jolloin osallistuminen on aktiivista myös etäpisteiden osallistujille. Reaaliaikainen viestintä osallistujien välillä on yksi virtuaalisen tapahtuman tärkeimmistä elementeistä ja erottava tekijä perinteiseen striimaukseen nähden. Virtuaalitapahtumassa osallistujien on mahdollista kommentoida sisältöä, esittää kysymyksiä tai vaikuttaa tapahtumien kulkuun sekä osallistua pienryhmätyöskentelyyn.

Virtuaalinen tapahtuma tulee varmasti jäämään merkittäväksi osaksi myös livetapahtumia ja tällaiset hybriditapahtumat tulevat olemaan olennainen osa tapahtumien tulevaisuutta.

Kuvituskuva, virtuaalituotanto.
Graafisia elementtejä, kaksi kolmiota.

VIRTUAALISTUDIO

Virtuaalisten tapahtumien visuaalisempi toteutus tehdään virtuaalistudiossa. Virtuaalistudio mahdollistaa ihmisten tai muiden todellisten esineiden sekä tietokoneella luotujen ympäristöjen ja esineiden reaaliaikaisen ja saumattoman yhdistämisen sekä vuorovaikutuksen. Virtuaalistudiossa voi toteuttaa myös näyttävät mainostuotannot kustannustehokkaasti.

Virtuaalistudiossa suuri osa ympäristöstä toteutetaan kokonaan digitaalisesti. Tarkoituksena on, että taustat ja elementit näyttävät realistisilta ja vuorovaikutteisilta antaen vaikutelman, että ne todella ovat todellisessa maailmassa. Verrattuna normaaleihin tuotantoihin, virtuaalinen studio ei välttämättä vaadi jälkituotantoa vaan visuaalinen suunnittelu ja virtuaaliset taustat muokataan valmiiksi etukäteen.

Virtuaalitodellisuuselementtien lisäksi virtuaalistudiossa käytetään myös lisätyn todellisuuden elementtejä.

“Ideoimme sekä toteutamme houkuttelevimmat ja koukuttavimmat lisätyn ja virtuaalisen todellisuuden pelit tuotelanseerauksen yhteyteen messuosastollesi tai mainoskampanjaasi”.

Graafisia elementtejä, kaksi kolmiota.
Graafisia elementtejä, kaksi kolmiota.
Mies virtuaalilasit kasvoilla, esittelyssä virtuaalipelituotanto.

VR (VIRTUAALITODELLISUUS)

VR eli virtual reality on täysin keinotekoinen, tietokoneella luotu, kolmiulotteinen virtuaalinen maailma, jota katsotaan erillisten lasien läpi. Olemme valjastaneet tämän mukaansatempaavan tekniikan kekseliääksi osaksi urheilutapahtumia ja olemme kehittäneet VR pelejä yhdessä nimekkäimpien urheiluseurojen kanssa USA:ssa.

Virtuaalisia maailmoja voidaan hyödyntää tuote-tai tilaesittelyissä, markkinoinnin tukena pelillistettynä sekä opetuskäytössä.

Graafisia elementtejä, kaksi kolmiota.
Graafisia elementtejä, kaksi kolmiota.
Älypuhelimen ruudulla esillä virtuaalituotanto-osaamista.

AR (LISÄTTY TODELLISUUS)

AR (Augmented Reality) on moderni teknologia, jonka avulla lisätään virtuaalisia objekteja todelliseen maailmaan. Objektit voi nähdä katsomalla niitä älypuhelimen kameran kautta. Lisätyn todellisuuden suosion ennustetaan kasvavan räjähdysmäisesti kehitteillä olevien AR-lasien tullessa markkinoille lähivuosina.

Yleisesti on havaittavissa kasvava tarve tuottaa viihteellistä, digitaalista ja sisältörikasta materiaalia, jolla nostetaan turvallisuudentunnetta, tapahtumien viihdearvoa ja yleistä näkyvyyttä sekä ilmapiiriä.

Tulevaisuudessa myös tapahtumat tulevat olemaan entistä kokemuksellisempia, johon osallistutaan aktiivisesti. Tässä AR on moderneista teknologioista vaikuttavin sekä elämyksellisin. AR toimii erinomaisesti mainoskampanjoissa sekä tapahtumissa.

Panosta tulevaan murrokseen jo hyvissä ajoin ja heittäydy kanssamme lisätyn todellisuuden ihmeelliseen maailmaan.

Graafisia elementtejä, kaksi kolmiota.
Graafisia elementtejä, kaksi kolmiota.
Instagram-filtteri, tyttö.

AR INSTAGRAM FILTTERIT

Instagram-filtteri eli linssi on vaivaton ensiaskel lisätyn todellisuuden maailmaan. Filtteri voi olla värikalvo, tuote-esittely tai vaikka koukuttava peli. Filtterit ovat viimeisimpiä tulokkaita sosiaalisen median tuotekehityksessä, ja vaikka ne ovat olleet olemassa jo tovin, ei niiden mahdollisuuksia mainoskäytössä ole täysin hyödynnetty. Kaikista uusimman ominaisuuden, Reelsin myötä mahdollisuutesi tehokkaan Instagram-mainoskampanjan luomiseksi vain kasvavat.

Uusien ominaisuuksien varhainen omaksuja saa mielettömän edun, kun tavoitellaan näkyvyyttä ja erottautumista. Omilla IG-filttereillä saat takuuvarmasti katsojan täyden ja jakamattoman huomion.

Kysy lisää:
Sari Hallikainen, Taustamarkkinat BGMT Oy.
SARI HALLIKAINEN
CEO

+358 44 3636 448

Mail
Graafisia elementtejä, kaksi kolmiota.