Malja menneelle ja uusille aluille

Malja menneelle ja uusille aluille

”In each loss there is a gain,
as in every gain, there is a loss.
And with each ending comes a new beginning”

Tämän buddhalainen sanonta tuli aikalailla ensimmäisenä eteeni tänä aamuna.
Olin jo aikaisemmin suunnitellut kirjoittavani tämän blogin tänään, yksin toimistolla, pieni shampanja varattuna juuri tätä hetkeä varten, juhlistaen ja surren tätä ehkä elämäni hulluinta vuotta. En enää hirveästi usko sattumiin, vaan ennemmin johdattaviin viesteihin, jotka joko näemme tai sitten ne tulevat vastaan myöhemmin uudemman kerran, testaten joko olisit silloin valmiimpi näkemään ne.

Oli kunnia astua keväällä Jussin saappaisiin, joskaan kaikki ei ole todellakaan tullut helpoimman kautta. Ensimmäinen vuosi toimitusjohtajana ja firman virallisena vetäjänä toi pintaan jos jonkinlaista tunnekuohua. Tänä vuonna teimme monta kipeää ratkaisua ja todella monta riemastuttavaa ratkaisua.

Alamme muuttuu hurjaa tahtia, vauhti kiihtyy ja reagointiaika lyhenee.
Toisaalta vastapainona on enemmissä määrin tullut esiin hetkessä eläminen, elämyksellisyys ja hyvinvointi kaikissa sen osa-alueissa.

Kuinka nämä sitten yhdistetään?

Meillä tämä tarkoitti sitä, että olemme tekemässä varsin tietoisia ratkaisuja yrityksemme suunnasta, mitä haluamme tehdä ja mihin keskittyä ja ennen kaikkea meidän kaikkien työn mielekkyyden ja osaamisalueiden maksimaalista hyödyntämisestä, kuitenkaan tinkimättä siitä, mitä Taustamarkkinat on alusta asti ollutkin: uskalias kokeilija, joka haluaa olla lähellä asiakasta ja luoda uusia elämyksiä.

Awesome Crowd- hankkeemme on yksi hyvä esimerkki tästä. Saimme tänä vuonna luotua mielenkiintoisia kontakteja NHL:ään ja NBA:hin. Tavoitteenamme on tehdä markkinatutkimus maaliskuussa Floridan alueella ja hyödyntää tulokset tulevan kesän IDEA messuilla, johon osallistumme aikaisempien kesien tapaan.

Yksi suurimpia hankkeemme anteja on ollut VR-maailman avautuminen markkinointi- ja sponsorointinäkyvyyksissä. Olemme myös löytäneet uusia tuttavuuksia VR-maalivahtipelimme myötä ja kehoitankin kokeilemaan peliä KalPan ottelussa 5.1, jolloin peli saa aivan uuden ulottuvuuden.

Yksi isoimmista intohimoistamme on tuoda uusia elementtejä niin urheilu- kuin muihin tapahtumiin. Sponsoreiden näkyvyys erilaisissa tapahtumissa tarvitsee uudenlaista lähestymistapaa ja tavoitteenamme on olla vastaus tähän.

Rikastuttava sisällöntuotanto myös sosiaalisessa mediassa liittyy tähän olennaisesti. Tänä vuonna saimme tehdä mahtavia projekteja Kauppakeskus Matkukselle Matkuskuun ja joulukuvaston merkeissä. Odotamme innolla mitä ensi vuosi tuo tullessaan Kuopio-Tahkon osalta, jolle teimme edellisvuosien tapaan tänäkin vuonna paljon erilaisia sisältöjä.

Ehdottomasti yksi innostavimmista projekteista tänä vuonna oli Loimu-animaation teko Lignell & Piispaselle sekä Pohjois-Savon liitolle tuottamamme Eurooppa Lautasella -tapahtuma.

Malja teille ja meille

Tässä kohtaa onkin suuren kiitoksen aika kaikille meidän asiakkaillemme, keiden kanssa olemme tänä vuonna saaneet tehdä töitä ja toivottavasti tiemme kohtaavat jälleen myös ensi vuoden puolella.

Kiitokset myös uusille tuttavuuksille, joiden kanssa otamme ensi vuoden jännittyneenä ja innokkaana vastaan sekä niille, joista jouduimme tänä vuonna luopumaan. Jokaisella meistä on oma osamme niin isommassa kuin pienemmässäkin tarinassa ja niistä hetkistä ei voi muuta kuin olla kiitollinen.

Omasta puolestani tästä vuodesta teki menestyksekkään ennen kaikkea meidän oma tiimimme. Paremmista tyypeistä ei voisi haaveillakaan. Heidän kanssaan jatketaan ensi vuonna innolla ja hyvällä hengellä uusien juttujen parissa ja tietenkin pidetään yllä meidän Taustat kuntoon- projektia.

Ensi vuoden suunnitelmista sen verran, että näillä näkymin niihin kuuluu mukavasti VR:ää, jonkin verran ledipintoja ja paljon sosiaalista mediaa.

Mutta nyt on aika kilistellä tälle vuodelle, menetyksille, opeille ja uusille aluille!

Mitä parhainta ja menestyksekkäintä vuotta 2018!

Juhlaterveisin,
Sari

 

P.S. Awesome Crowd on kokonaisuus tapahtumia aktivoivia palveluita ja tuotteita, kuten lisätyn todellisuuden ja virtuaalitodellisuuden sisältöjä, grafiikkaa, animaatiota ja musiikkia, jotka tuottavat tapahtumayleisölle uusia elämyksiä ja tarjoavat sponsoreille mielenkiintoisia mainospaikkoja. Katso www.awesomecrowd.rocks

 

Sari Hallikainen

Taustamarkkinoiden yrittäjä toisessa sukupolvessa. Unelmoi, suunnittelee ja toteuttaa. Innostuu helposti ja kovaa. Vapaa-ajallaan treenaa ja joogailee.