Tunnelma on korkealla, täyttyy kaikki katsomot

Tunnelma on korkealla, täyttyy kaikki katsomot

Ei järin raflaava otsikko, mutta jos osaa lisätä oikean melodian niin merkitys syvenee huomattavasti.

Kuopiossa eletään nyt urheiluhengen kulta-aikaa ja toivottavasti sanan kaikessa merkitykessä. Porukka matkaa Kuopio-Tampere väliä ja kisakatsomoita rakennetaan jokaiseen sopivaan nurkkaan. Fanituotteet menevät kuumille kiville ja jokainen on ainakin pieni, oman elämänsä mestari.

Urheilussa mukana eläminen on hassu juttu. Vaikkei sarjaa olisikaan ennättänyt niin tiiviisti seuraamaan, löytyy kauden lopussa aina se sisäinen palo oman joukkueen puolesta. Ja ne tunteet ovat välistä voimakkaat.

Tiistaina Tampereella alle kymmenvuotias kannattaja tsemppasi Tapparaa herkeämättä vajaa kymmenen minuuttia pelin lopussa. Lopputulos ei sillä kertaa miellyttänyt tätä pientä Tapparan miehen alkua ja itkuhan siinä pääsi. Pienestä se kaikki lähtee.

Koko ikänsä Etelä-Suomessa asunut serkkuni on aina ollut kilpisydän. Olimme pienestä saakka paljon tekemisissä KalPan ottelutapahtumien kanssa, koska pyörimme niin paljon Jussin mukana. Huvituin itsekin torstain pelissä siitä, miten en osaa seurata jääkiekkoa jääkiekkona, vaan ottelutapahtumana, jossa on mahdollisuus tehdä ihmeitä yleisön kanssa. Tunnistin pelin tilanteet siten, millainen energia hallissa oli ja millainen musiikki sopisi tiettyihin kohtiin ja mitä sen jälkeen voisi tehdä. Palautui mieleen myös Suomen maaottelut Hartwall Areenalla, jossa hoidimme jokunen vuosi taakse päin musiikin ja yleisön aktivoinnin 10 000 päiselle yleisölle. Se on mahtava fiilis. Edelleen. Pienestä se kaikki lähtee.

Soitin pelin jälkeen KalPan DJ:lle ja kävimme vielä eilen hyvän keskustelun kaikesta mahdollisesta ottelutapahtumaan liittyen. Meille Taustamarkkinoilla ottelutapahtumien rakentaminen ja niissä mukana eläminen on ollut yksi suurimpia rakkauksia ja henkisiä rikkauksia. Siksi haluamme niitä vieläkin kehittää. Tunteen palolla.

Teimme äskettäin yhteenvedon tutkimuksista, joissa puhutaan urheilumarkkinoinnista ja siitä, mikä saa ihmiset käymään urheilutapahtumissa. Suurin merkitys tästä yhteenvedosta on siinä, kuinka yleisöä aktivoidaan ja sitoutetaan sekä tietysti, kuinka yleisön aktivoiminen sidotaan urheilujoukkueen brändiin, mitkä asiat siinä tulisi ottaa huomioon ja ennen kaikkea, kuinka tällä kaikella tuotetaan lisäarvoa myös sponsoreille.

Uskomme, että hieno ottelutapahtuma ei synny yksinomaan huippumenestyksestä, vaan yleisön viihtymisestä, joka luo vahvan pohjan koko yhteisölle. Yleisön kun on sanottu olevan keskeinen osa peliä ja sitähän se parhaimmillaan kotijoukkueelle on. Vaikka onhan se tunnustettava, ettei mikään voita jo edessä siintävää mahdollisuutta mestaruudesta.

Toivotamme kaikkea parasta KalPalle tämän illan peliin ja me katsomme sitä tällä kertaa Mualilman Navalla. Meille on suuri ilo olla mukana tämän päiväisessä toritapahtumassa, kuten oli Kimmo Timosen juhlissakin muutama vuosi taakse päin. Ja toivottavasti näitä tulee lisää.

Sari Hallikainen

Taustamarkkinoiden yrittäjä toisessa sukupolvessa. Unelmoi, suunnittelee ja toteuttaa. Innostuu helposti ja kovaa. Vapaa-ajallaan treenaa ja joogailee.