Streets of Philadelphia

Streets of Philadelphia

Aika tarkkaan näihin aikoihin tasan kuukausi taakse päin istuimme philadelphialaisen hotellin aulassa ja kuuntelimme jännittyneinä palautteita Philadelphia Flyersin kotiotteluihin toimittamistamme materiaaleista. Kävimme läpi yleisön aktivointia varten tekemämme grafiikat, jotka olivat pyörineet screeneillä Wells Fargo Centerissä. Ne olivat Flyersien kotiotteluiden tapahtumavastaavan, Anthony Gioian, mielestä toimineet loistavasti!

Anthonyn sanat olivat kannustavaa kuultavaa, sillä onhan se hurjaa, että pieni savolainen yritys pääsee tekemään moisia juttuja. Kasvokkain juttusille meidät toi kuin Flyersien kotikaupungissa järjestettävän IDEA konferenssin aloituspäivä. Konferenssi toi kaupunkiin 530 video- ja game operations ammattilaista NHL-, NBA- ja NFL- seuroista sekä monista muista lajeista ja yliopistoista. Ja meidät AwesomeCrowd-hankkeinemme.

Virtuaalitodellisuuksia ja verkostoitumista

Oman osastomme päätähtenä oli ottelutapahtumaa areenalla kuvaava virtuaalimaailma, jonka toteutimme kotipuolessa Kuopiossa yhdessä 3D talon kanssa. Halusimme palvelumme esittelyn ja verkostoitumisen ohella kerätä infoa seurojen tavoista tuottaa materiaaleja ja tietysti kartoittaa heidän tarpeitaan. Osastolla olikin mukavasti liikehdintää ja jututimme seurojen edustajien lisäksi myös muita palveluntarjoajia, joten tietoa tarttui mukaan reippaasti.

Tämän vuoden tapahtuma oli järjestyksessään 35:s ja osallistujamäärä oli ennätyksellinen. Kokouspaikka edellisvuoteen verrattuna oli hiukan vaatimattomampi, mutta toimiva. Iltapäivisin kiersimme paikallisten urheiluseurojen kotiareenoita. Pääsimme tutustumaan Lincoln Financial Fieldiin, Talen Energy Stadiumiin ja Citizens Bank Ballparkiin. Saimme myös ihmetellä Wells Fargo Centeriä siitä perspekstiivistä, joka tuli Timosen Kimmolle varsin tutuksi. Jos joskus pitäisi tsempata itsensä tärkeään peliin, haluaisin ehdottomasti mennä kentälle, kuten Philadelphia Eagles. Se käytävä ei jättänyt ketään kylmäksi.

 

 

Puhdasta lahjakkuutta

Päiviin kuului myös suuri määrä videoiden katselua, niin luennoilla kuin parhaiden videoiden äänestyksissä. Äänestyksen alkukarsinnoissa tuomaristolla oli ollut katsottavana 557 videota, joista nyt näimme ehkä noin 60 kpl. Viime vuonna suosikikseni jäi voittajavideo sekä Miami Heatin kokonaisesitys. Myös tänä vuonna Miami Heat sai ehdottomasti minun pisteeni ja pääsin jututtamaan itse tekijöitäkin. Heillä on kohtuullisen suuri budjetti tehdä erilaisia asioita, mutta mikään ei korvaa puhdasta lahjakkuutta ja halua tehdä loistavaa jälkeä.

Tulenpalava halu toteuttaa näyttäviä videoita

Konferenssissa oli rento ja hauska tunnelma. Osallistujat ovat kuin yksi iso perhe, joka ottaa omakseen ja se oli mahtavaa huomata taas tänä vuonna. Illanvietoissa pääsimme tutustumaan video- ja pukuhuoneisiin, tekemään lyöntiharjoituksia Phillysien kotikentällä sekä tietenkin nauttimaan hyvästä ruuasta ja seurasta. Viimeisen illan cocktailtilaisuus ja gaalaillallinen nautittiin Franklin instituutissa erilaisten näyttelyiden sekä itse Ben Franklinin patsaan keskellä.

 

Monta kertaa piti pysähtyä ihmettelemään, mihin sitä on oikein matkallaan joutunut ja päässyt. Monen vuoden kokemus ja into kehittää urheilutapahtumia sekä tietenkin tulenpalava halu toteuttaa näyttäviä videoita, ovat tuoneet meidät keskelle viihteentekijöitä, joita me täällä pohjolassa omalla tavallamme seuraamme ja ihastelemme. Siinä samassa tunteessa oli myös tieto siitä, että tämä on juuri se paikka, jossa meidän tällä hetkellä kuuluukin olla. Loputon halu oppia uutta ja rohkeus etsiä uusia kokemuksia, eivät voi viedä pahasti harhaan.

Anthonyn sanoin: “The guy who’s doing these, knows what he’s doing. And there you go.”

Työ rapakon takana jatkuu. Mikä sitten antaa energiaa tehdä se vaadittava ja vaativa työ? Siihen vastaus tuli Tampa Bayn Vice president of Game Presentation John Franzonelta konferenssin päätösjuhlassa:

Without the passion, you wouldn’t be able to do it. At the end of the day, after all the bs, you still deliver. Because you love the industry, you love what you do.”

 

Johnin Yankees-vuosina musiikkimme soi ensimmäisiä kertoja Jenkeissä ja vielä nytkin hän kehotti meitä: ”Send me the goodies!” Ja niinhän me totta vie tehdään!

Käy muuten tsekkaamassa nämä:

Miami Heat pelaajaesittely: https://www.youtube.com/watch?v=RMxXJcHXI0o
Detroit Red Wingsien musiikkivideo: https://www.youtube.com/watch?v=9w2U9_gvJGU
Edmonton Oilersin “New Era” jääprojisointi, jossa esiteltiin uusi areena, Rogers Place. Oheisessa videossa löytyy pieni vilahdus projisoinnista: https://www.youtube.com/watch?v=bWcg1duoXDA
Lisäksi Toronto Maple Leafsien Hype-video 100-juhlavuoden kunniaksi oli vaikuttava: https://www.youtube.com/watch?v=geZu9fwnVuI

Yksi isoista suosikeistani oli Chicago Cubsien Believer –avausvideo, jota Cubsit eivät ole, ainakaan vielä, jakaneet some-kanavissaan. Kun oikea versio on esillä, jaan sen kyllä eteenpäin.

 

Sari Hallikainen

Taustamarkkinoiden yrittäjä toisessa sukupolvessa. Unelmoi, suunnittelee ja toteuttaa. Innostuu helposti ja kovaa. Vapaa-ajallaan treenaa ja joogailee.