Kaikkea muuta, kunhan ei vaan nukkuvaa, puolikuollutta elämää.

Kaikkea muuta, kunhan ei vaan nukkuvaa, puolikuollutta elämää.

Eilen monen ystävättäreni somefeedi täyttyi tästä kuopiolaisen Minna Canthin lauseesta koristeltuna erilaisin grafiikoin. Ihailin sitä, miten yksi lause voikin olla niin voimaannuttava, varsinkin naisille. Samaan aikaan puhaltelin pitkiä uloshengityksiä rauhoittaakseni itseäni ja mietin, kuinka paljon helpommalla pääsisinkään, jos himmaisin vähän enkä asettaisi itseäni keskelle mitä tapahtumarikkaampia projekteja.

Pariin viime yöhön ei ole todellakaan nukuttu ja puolikuollutta on siis hetkellisesti ollut, mutta sekin olotila katoaa kyllä pian seuraavan työvaiheen myötä. Lähtöön on paria päivää päälle viikko ja valmistelut vetävät viimeisiään. Tätä on työstetty koko alkuvuosi ja paniikki iskee päälle varsin oikeassa aikataulussa eli valmiina ollaan.

Markkinatutkimuksen teko yhdessä maailman arvostetuimmista urheilusarjoista, NHL:ssa, on meille iso satsaus monessakin mielessä. Kun mikroyritys Savon perukoilta lähtee valloittamaan USA:ta, puhutaan tietenkin yrityksen kokoon nähden suuresta rahallisesta panostuksesta, mutta taustalla on myös paljon painavampia ja merkityksellisempiä syitä – ei sillä, etteikö rahalla olisi merkitystä, mutta yleensä se tykkää seurata toimintoja.

Urheilutapahtumissa mukana oleminen on aina ollut yrityksemme lempilapsi ja läsnä kaikissa tekemisissämme joskus enemmän, joskus vähän vähemmän. Nyt tämä lapsukainen on rääkynyt huomiota viimeisen kolmen vuoden ajan ja alkaa olla aika päästää se maailmalle ja katsoa, kuinka siivet oikeasti kantavat.

Meillä on täällä toimistolla ollut kolme vahvaa naishahmoa ohjaamassa, suojelemassa, kyseenalaistamassa ja luottamassa omaan kasvattiin ja toki oma pieni kylämme kasvaa sekä kasvattaa meitä siinä sivussa. Hereillä siis ollaan ja vahvasti elossa, nyt kun naisvoimin ja AwesomeCrowd-tuotteiden kera suunnataan kohti Tampa Bay Lightningin ja Philadelphia Flyersin kotiareenoja testaamaan amerikkalaisen yleisön reaktioita.

Mistä sitten kumpuaa rohkeus kokeilla, miten oma tuote pärjää urheiluviihteen keskuksessa? Niinpä. Ainakin tiedämme itse, mitä teemme ja olemme valmiita tekemään parhaamme, että oppisimme lisää ja tulisimme vielä vähän valmiimmiksi. Ehkä se on myös rakkautta urheiluun ja hyvään tapahtumaan, johon soisi kaikkien ottavan osaa. Ehkä se syntyy niistä monitahoisista tunteista, joita urheilu suo.

Kaikkein eniten se on syvä tuntemus siitä, että tämä kortti on käännettävä, muuten jossain kohti harmittaa ja isosti.

Ja kyllähän tästäkin matkasta tulee ainakin hieno tarina kerrottavaksi. Ole kuulolla, sillä tarinoita on luvassa, reissun päältä ja reissun jälkeen. Ja sitä paitsi:

“Ne jotka ovat tarpeeksi hulluja uskoakseen, että voivat muuttaa maailman, vielä tekevät sen.” — Steve Jobs

Sari Hallikainen

Taustamarkkinoiden yrittäjä toisessa sukupolvessa. Unelmoi, suunnittelee ja toteuttaa. Innostuu helposti ja kovaa. Vapaa-ajallaan treenaa ja joogailee.