NHL-seurojen ottelutapahtumissa meidän tuottamiamme aktiviteetteja!

NHL-seurojen ottelutapahtumissa meidän tuottamiamme aktiviteetteja!

NHL-otteluissa Tampa Bayssa ja Philadelphiassa koetaan ihan pian, huhtikuun alussa, Kuopiossa tuotettuja elämyksiä, kun meidän, Taustamarkkinat BGMT Oy:n, tapahtuma-aktiviteetit ovat mukana Boltsin ja Flyersin kotiotteluissa. Olemme AwesomeCrowd-joukkueellamme huhtikuun alussa mukana yhteensä neljässä NHL-ottelussa, kahdessa Boltsin eli Tampa Bay Lightningin ja kahdessa Philadelphia Flyersin kotiottelussa.

Meillä on panostettu tapahtuma-aktiviteettien kehitys- ja vientityöhön kolmen vuoden ajan ja historiaa urheilutapahtumien sisällöistä sekä tekniikasta yhtiöllä on peräti 32 vuoden ajalta, kiitos perustajan, Jussi Hallikaisen!

– Urheilumaailma on meidän perheyrityksellemme ollut aina se lempilapsi. Olemme tehneet ja teemme edelleen vahvaa yhteistyötä niin paikallisten seurojen, kuten KalPan sekä kotimaisten että kansainvälisten urheilutapahtumien kanssa. Äänimaailmasta liikkeelle lähtenyt tie on kuljettanut meidät ottelukuvauksien, screenien ja mainostuotannon myötä laajamittaisten teknisten ja sisällöllisten ratkaisujen äärelle, joita pääsemme nyt entistä vahvemmin testaamaan ja toteuttamaan myös USA:n areenoilla, sanoo BGMT:n nykyinen toimitusjohtaja ja pääomistaja Sari Hallikainen.

Tulevissa otteluissa testataan, esitellään ja pilotoidaan kehittämiämme viihteellisiä kokonaisuuksia, kuten virtuaalitodellisuuteen ja lisättyyn todellisuuteen perustuvia peli- ja aktiviteettisovelluksia, aidon yleisön kanssa. Mukana otteluissa on NHL-areenoille kehitetty versio myös Niiralan Montussa KalPan peleissä syyskauden lopulla koetusta virtuaalisesta maalivahtipelistä. Meidän tehtailemamme ”promptsit” eli yleisöä aktivoivat musiikki-animaatiot ovat pyörineet Philadelphia Flyersin kotipeleissä jo toista kautta. Nyt niistä päästään kuulemaan kommentteja laajemmalta yleisöltä.

– Kuvaavaa on se, ettei suomenkielestä oikein löydy vastaavaa sanaa englanninkieliselle termille, prompt. Kysymys on toimintaan kehottavasta sisällöstä: samalla kun äänianimaatioiden avulla luodaan halliin tunnelmaa ottelutapahtuman tahdissa, viritetään yleisö aktiiviseksi ja tarjotaan sponsoreille toimivia sekä uniikkeja näkyvyyspaikkoja.

Kansainvälistä ja kotimaista kehitystyötä tapahtumarintamalla

AwesomeCrowd on yrityksemme  tuote- ja palvelukokonaisuus, joka keskittyy kansainvälisten ottelutapahtumien sisältöihin. Sen myötä syntyvät uudet ratkaisut näkyvät myös kotikentällä ja kehittävät myös kotimaan toimintaa.

– Joskus täällä Suomessa ajatellaan, että USA:n urheiluareenoilla on keksitty kaikki viihteen elementit kauan ennen kuin ne rantautuvat meille saakka. On totta, että ottelutapahtumien tunnelma ja kulttuuri on erilainen, jos vertaa vaikkapa NHL- ja Liiga-pelejä. On varmasti paljon viihteellisyyttä, jonka sieltä Amerikan mantereelta soisi kotiutuvan myös Suomeen, toteaa tuottajamme Tarja Anunti.

– Se missä me suomalaiset olemme kuitenkin vahvoilla, on kaikki, mikä liittyy teknologiaan ja sen soveltamiseen erilaisiin funktionaalisiin ja viihteellisiin käyttötarkoituksiin näissä tapahtumissa. Se on se kivijalka, joka on Taustamarkkinoilla vahva.

Arvokkaita fiiliksiä ja tutkimustietoa huippukiekon ääreltä

Ottelutapahtumien yhteydessä Tampassa ja Philadelphiassa teemme markkinatutkimusta, jonka tuloksia hyödynnämme AwesomeCrowd –kehitystyössämme ja mahdollisesti myös Tampa Bay Lightningin sekä Philadelphia Flyersin seurat ottelutapahtumansa tuotannossa.

– AwesomeCrowdilla on upeat mahdollisuudet menestyä USA:ssa, joka on yksi maailman kilpailluimmista markkinoista. Yritys on oikealla tiellä. Nyt tehdään markkinatutkimusta, saadaan arvokkaita kontakteja ja kehitetään tuotteita. Markkinat ovat valmiita uuteen ja yritys on valmis kohtaamaan haasteen, kertoo kanssamme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä toimissa tehnyt USA:sta lähtöisin oleva konsultti Bailey Lähdesmäki.

Eikä merten taakse reissaaminen tähän pääty: heinäkuussa 2018 osallistumme kolmatta kertaa vuosittaiseen IDEA konferenssiin, joka kokoaa yhteen yhdysvaltalaisten ammattiurheiluseurojen tapahtumatuotannosta, mainonnasta ja tekniikasta vastaavat henkilöt. Tänä vuonna tapahtuma järjestetään Indianapoliksessa.

Seuraa reissukuulumisiamme somessa hästägillä #awesomecrowd ja #awesomecrowdgoesnhl. Ottelutapahtumat, joissa olemme mukana, ovat 1.4. Tampa Bay Lightning – Boston Bruins, 3.4. Tampa Bay Lightning – Nashville Predators, 5.4. Philadelphia Flyers – Carolina Hurriganes ja 7.4. Philadelphia Flyers – New York Rangers.

Tarja Anunti

Taustamarkkinoiden tuottaja, joka taitaa sisällöntuotannon, tapahtumien, mediasäpinän ja mainonnan huippureseptit. Tekee työtään palavalla innolla ja vahvalla intensiteetillä. Vapaa-ajallaan panostaa kotielämään, meditointiin ja ruumiilliseen rääkkiin.